Ακόμα και με σφαλισμένα παράθυρα, ένιωθε το τυραννικό φως να τον τρυπάει, καθώς είχε συνηθίσει στο σκοτάδι. Πήρε αρκετά δευτερόλεπτα να στενέψουν, περιορίζοντας τη φωτεινή εισβολή. Άνοιξε το ένα μάτι με προσοχή. Το φως προερχόταν από μια σταθερή πηγή: έναν προβολέα ή έναν ισχυρό φακό, που στόχευε πολύ κοντά στους καναπεδες του. Η φωτεινή ριπή τον εμπόδιζε να παρατηρήσει ποιος τον κρατούσε. Όποιος κι αν ήταν, τον κοιτούσε ακίνητος και κρυμμένος στο σκοτάδι. Ωστόσο η διάχυση του φωτός του επέτρεψε να εκτιμήσει το χώρο όπου βρισκόταν. Ήταν ένα στενό δωμάτιο, όχι μεγαλύτερο από τρία μέτρα πλάτος και πέντε μήκος. Ένα χαμηλό τραπέζι και δυο ξύλινες καρέκλες με περίεργο σχήμα τον χώριζαν από τον άνθρωπο που έστεκε απέναντι του. Παρά την ξαπλωτή στάση του, μπόρεσε να διακρίνει πάνω στο τραπέζι στοίβες βιβλία, πολλά εκ των οποίων ήταν ανοιχτά. Άλλα επιπλα δεν υπήρχαν.
Όση ώρα προσπαθούσε να συνηθίσει το δυνατό φως, πρόλαβε να παρατηρήσει σωρούς κεριά στις ορατές γωνιές του δωματίου, καθώς και τις χαρακτηριστικές, τις επτάφωτες λυχνίες.
Apr
4
2012
Το δυνατό φως, όταν πέφτει πάνω στα καινούρια έπιπλα συνήθως δεν δημιουργεί πρόβλημα. Όταν όμως η πηγή του φωτός είναι ο ήλιος ή κάποια λάμπα με φως όμοιο με του ηλίου, τότε μπορεί να αλλοιώσει την σύνθεση των βερνικιών και να προκαλέσει στάμπες και διχρωμίες. Αυτό έπαθα πριν λίγο καιρό με ένα τραπέζι που είχα πάρει από ένα κατάστημα επίπλων στην Κηφισιά. Όταν ρώτησα τεχνίτη μου εξήγησε το γιατί και το πως και από τότε προσέχω πολύ και πάντα με τους φωτισμούς στο σπίτι μου.